31 pa
2019

Poszerzone żyły na twarzy, piersiach i rękach

Układ żylny występuje w obrębie całego ciała. Poszerzone naczynia możemy spotkać niemalże na całej powierzchni naszej skóry oraz w obrębie narządów wewnętrznych. W przypadkach niezwiązanych z chorobami poszerzone żyły możemy zaobserwować na twarzy, klatce piersiowej oraz dłoniach. W większości przypadków są to jedynie zmiany estetyczne, w niektórych przypadkach mogą być jednak zwiastunem bardziej poważnej patologii.

Poszerzone żyły na twarzy

Twarz jest jedną z najczęstszych lokalizacji poszerzonych naczynek. W wielu przypadkach mogą być elementem „cery naczynkowej” czyli stanowić wariant naszej urody. W innych przypadkach jak przewlekłe uczulenie, zapalenia lub choroby układowe może świadczyć o chorobie. W celu zdiagnozowania konieczna jest wizyta u odpowiedniego lekarza. Jeżeli problem nie jest poważny najbardziej wskazane jest wykonanie zabiegu usunięcia za pomocą zabiegu laserowego. Polecane są zabiegi za pomocą laserów barwnikowych. Użycie lasera wiąże się z dużą skutecznością przy niewielkim ryzyku działań niepożądanych oraz stosunkowo dużym komforcie pacjenta.

Poszerzenia naczyniowe na klatce piersiowej

Zwiększona ilość naczyń na klatce piersiowej/piersiach występuje rzadziej niż zmiany na twarzy czy na nogach. Problem jest również mniej rozpowszechniony ze względu na bagatelizowanie przez lekarzy i mniejszą skłonność pacjentek do mówienia o tym problemie. Poszerzenia naczyniowe w tej okolicy mogą być wariantem urody, mogą również być zwiastunem przyszłych lub obecnych chorób. Naczynia mogą pojawiać się w okresie zaburzeń hormonalnych, podczas ciąży, w przypadku chorób nowotworowych lub podczas stosowania pewnych leków. Patologia ta może pojawiać się również przy chorobach wątroby w czasie tworzenia się krążenia obocznego. Pojawienie się poszerzeń naczyniowych w tych okolicach powinno być zgłoszone lekarzowi podczas wizyty. Najczęstszą metodą do usuwania tych naczyń jest metoda skleroterapii.

Poszerzone naczynia na rękach

Ręce są bardzo ważnym elementem naszego ciała, są niemalże cały czas eksponowane. Problemy estetyczne w tych okolicach są dla wielu osób, zwłaszcza kobiet bardzo dużym utrapieniem. W większości przypadków są jedynie problemem estetycznym, ale w rzadkich przypadkach mogą stanowić objaw np. zakrzepicy żylnej. Naczynia na rękach stanowią pewne wyzwanie terapeutyczne. Najczęstszymi rozwiązaniami stosowanymi przy zabiegach na rękach jest skleroterapia i miniflebektomia.

Nie ma okolicy pozbawionej żył i nie ma też żył, których nie da się wyleczyć. Wszystko zależy od przyczyny powstania i umiejętności oraz doświadczenia lekarza wykonującego zabieg.

Poszerzone żyły na twarzy, piersiach i rękach